Organizacja
RAMOWY ROZKŁAD DNIA POBYTU DZIECI 3,4 -LETNICH W PRZEDSZKOLU
I CZĘŚĆ PORANNA
7.00-8.00 -Schodzenie się dzieci do sali ( grupy łączone). Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
Rozmowy okolicznościowe indywidualnie z dziećmi.
8.00-8.15- Zabawy dydaktyczne, tematyczne. Praca indywidualna z dziećmi. Stwarzanie sytuacji edukacyjnych, sprzyjających rozwojowi twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej. Ćwiczenia poranne, zabawy muzyczno- ruchowe.
8.15-8.30- Czynności higieniczne i samoobsługowe.
8.30-9.00- Śniadanie. Kształtowanie samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
II CZĘŚĆ GŁÓWNA
9.00- 10.00 - Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji podstawy programowej i programu wychowawczego przedszkola. Praca z grupą lub w małych zespołach. Kształtowanie umiejętności poznawczych, muzycznych, plastycznych. Nabywanie umiejętności przez wspieranie działań twórczych u dzieci poprzez kontakt ze sztuką, muzyką i literaturą. Zajęcia z j. angielskiego, logopedii.
10.00- 10.30- Przygotowanie do wyjścia na plac zabaw, do ogrodu przedszkolnego. Nabywanie umiejętności samoobsługowych przez dzieci.
10.30-11.00- Pobyt dzieci na świeżym powietrzu, zabawy ruchowe, bieżne, relaksacyjne. Obserwacja zmian zachodzących w otoczeniu, zabawy badawcze.
11.00-11.15 - Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe i higieniczne.
11.15- 11.45- Obiad. Nauka kulturalnego zachowania się przy stole. Doskonalenie dobrych nawyków podczas jedzenia.
11.45-12.00- Czynności sanitarne samoobsługowe, przygotowanie do odpoczynku.
III CZĘŚĆ POOBIEDNIA
12.00- 13.45 - Odpoczynek po obiedzie, słuchanie fragmentów bajek czytanych przez nauczyciela lub odtwarzanych z płyty CD literatury dziecięcej, słuchanie muzyki relaksacyjnej.
13.45- 14.00- Czynności sanitarno- higieniczne, samoobsługowe
14.00-14.15 - Zabawy rytmiczno- ruchowe
14.15- 14.30 - podwieczorek
14.30-15.30 - Zabawy zorganizowane lub dowolne podjęte z inicjatywy dzieci. Kontakty indywidualne, praca o charakterze, obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym, Gry edukacyjne, planszowe, puzzle. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
15.30-16.00- prace porządkowe, rozchodzenie się ( grupy łączone)